Šimaitis.lt | Dr. Audriaus Šimaičio tinklalapis

Jan/11

16

O JŪS ,VAIKAI, TAIP … MOKINKIT

Korupcija – tai socialinis vėžys, pakertantis visuomenės pagrindus visais lygmenimis. Rašyti apie socialinius, valstybinius, visuomeninius korupcijos aspektus nėra šio straipsnelio tikslas – apie tai informacijos ir svarstymų  daugybė.  Tačiau egzistuoja  vienas aspektas, apie kurį vis dėlto labai norisi  rašyti ir  pasidalinti savo apmąstymais.

Kaip kiekvieną iš mūsų paliečia korupcija, jei atlikdami vieną ar kitą socialinį savo gyvenimo vaidmenį esame  priversti dalyvauti šiame įdomiame suaugusiųjų žaidime? Tik praėjus septyniems  metams po mūsų išvykimo į Australiją  pradedu  palaipsniui suvokti, kaip šis žaidimas buvo įsukęs,  ir kokią įtaką jis darė asmenybei,  mąstymui  bei  poelgiams.

Tarptautinėje literatūroje, nagrinėjančioje korupcinius klausimus, medicininė korupcija, kai yra mokami nelegalūs mokėjimai, dar  vadinama terminu ‘petty coruption’.  Lietuviškai tai būtų smulkioji korupcija. Tačiau  šis žodis labai panašiai skamba kaip žodis “pity”  žodis,  kuris reiškia  ‘apgailėtinas’. Tuo labiau, kad  straipsnių apie mediciną autoriai pabrėžia, jog ši korupcija toli gražu nėra ‘smulkioji’.

Dalyvavimas korupciniame  žaidime, visų pirma, reiškia vieną dalyką: ,,Aš taip darau, žinau, kad kiti daro, tačiau to nematau ir negirdžiu (visiems gyventi reikia).”  Tai tarsi Italijos mafijos omertos įžadai. Tuo pačiu tai ir signalas visiems aukštesnio rango viršininkams -  ,,Jūs taip pat galite taip daryti, nes mes taip darome, ir negalime apie tai šnekėti, nes esame praradę moralinę teisę tai daryti.” Kaip tame žaidime ‘o jūs, vaikai, taip darykit, kaip tėvelis daro’.

Antra vertus,  žaisdamas Jurgelio-meistrelio žaidimą, žmogus pats savaime susikuria naują mąstymo trafaretą, pagal kurį vertina ir kito žmogaus veiksmus. Jam atrodo, kad visi žmonės siekia tik asmeninės naudos ir bet koks atliekamas veiksmas, įgyvendinama naujovė, teikiami nauji pasiūlymai pradedami vertinti  kaip siekis gauti asmeninės naudos. O ko jis siekia?  Ir kas už jo slypi? Jis turbūt atstovauja žydų mafijai. Kaip sakė Spinoza, kad kai A šneka apie B, tai jis gerokai daugiau pasako ne apie B, bet apie A (save).  Taigi šios etiketės ir šios frazės atspindi tik gilius randus, žaizdas mūsų visuomeninėje ir asmeninėje sąmonėje.

Žaidžiantysis net negali pagalvoti, kad žmogus gali  ką nors daryti iš altruizmo, iš meilės, pasiaukojimo ir iš didžiulio noro kažką keisti,  veikti. Jis anksčiau ar vėliau savo santykius su kitais apibrežia tik per  Jurgelio-meistrelio prizmę. Tokio elgesio pasėkmės- trūkinėja socialiniai ryšiai,  vis mažiau draugų. Juk draugystė, visų pirma, yra  altruizmą. Draugaudamas žmogus net negalvoja, kad jis  altruistas. Jis tiesiog atitinkamai elgiasi. Nė vienam altruistui net nekyla klausimas: ,,O ko jis iš manęs nori?”

Draugai veikia  kartu. Ir nė vienas iš jų neklausia  kito: ,,o kokią naudą mes turėsime vienas iš kito?” Nes nauda yra nematoma, tai tarsi nebylus apsikeitimas informacija, patirtimi, praturtėjimas vienas kito akiračiu, kuomet  džiaugsmas tiesiog tvyro ore.

Jei nėra džiaugsmo, nėra draugystės. Tiesiog pažiūrėkime į vaikus …..

****

Paveiksliukas iš http://dryicons.com/

PrintFriendly
FacebookTwitterGoogle GmailGoogle BuzzPosterousDiggRedditShare

Comments are closed.

<<

>>

Theme Design by devolux.nh2.me